De krachtige voordelen van groene thee

Mensen die als doel hebben af te willen vallen drinken vaak groene thee. Wat is de werking van groene thee? Groene thee bevat het stofje EGCG (epigallocatechine gallate). Dit stofje is een fenol en zorgt voor het gewenste effect tijdens het afvallen. EGCG zorgt ervoor dat de thermogenese van het lichaam omhoog gaat. Dat betekent dat de hitteproductie van het lichaam stijgt. Deze verhoogde productie zorgt er vervolgens voor dat het lichaam meer gaat verbranden. Dat houdt in dat het lichaam dus meer vet kan gaan verbranden. Het kan er ook voor zorgen dat je er meer energie van krijgt.

Afbeelding van groene thee in een pot

Andere voordelen van groene thee

Groene thee kan dus helpen bij het afvallen in lichaamsgewicht, gewichtsbehoud en vermindering van de buikomvang. Ook kan groene thee helpen bij het tegengaan van hoofdpijn, helpen bij een goede vertering, de weerstand verbeteren, detoxen en zorgen voor meer energie. Groene thee geeft ook nog eens afwisseling naast het drinken van alleen water. Je kan thee met ijsklontjes in de koelkast zetten en zo je eigen ice tea maken. Alleen is er nu geen extra suiker toegevoegd. De bekende, maar sluwe dikmaker. Zorg er dus voor dat je geen suiker in de thee doet. Dit is onnodig en zorgt er alleen maar voor dat je meer calorieën binnen krijgt dan dat je nodig hebt. Het toevoegen van suiker maakt eigenlijk iets wat gezond is een ongezonde gewoonte.

Welke soort groene thee is het ‘beste’?

Het beste is om groene thee te zetten van echte bladeren omdat deze meer EGCG bevatten dat de pakjes thee. Als dit teveel moeite kost dan kan je ook gebruik maken van de zakjes groene thee. EGCG is ook als supplement beschikbaar en bevat een hoge dosering hiervan. Dit kan helpen bij het verbranden van vet en het krijgen van energie voor een training. Handig voor wanneer je weinig calorieën binnen krijgt op een dag. Zorg er wel voor dat je naast de thee ook nog voldoende water binnen krijgt. Thee kan namelijk zorgen voor het afdrijven van vocht.

Vergeet ego lifting. Ga voor de juiste verhouding tussen vorm en gewicht!
post workout maaltijd
pre workout
Afbeelding van groene thee in een pot
Vrouw die een HIIT training uitvoert op een loopband
Verzuring in de spieren. Een vrouw die een buikoefening doet
Timing van het innemen van voedingstoffen afgebeeld met een stopwatch
Zout en peper vaatjes op een houten tafel
Een man die aan het rekken en strekken is